OMÓWIENIE POCHODZI Z PUBLIKACJI BIBLIOTEKI TRYBUNAŁU KONSTYTUCYJNEGO Nr 11/07
opracował dr Przemysław Mikłaszewicz
Główne tezy uzasadnienia:
1. Oceny zakazu reklamy, takiego jak przewidziany w § 8Heilmittelwerbegesetz (zakaz wszelkiej reklamy produktów leczniczychnie zatwierdzonych w Niemczech, które mogą być jednak przywożone nazamówienie indywidualne z innych państw członkowskich lub państwbędących stronami porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym),nie należy dokonywać w świetle przepisów dyrektywy 2001/83/WEParlamentu Europejskiego i Rady z dnia 6 listopada 2001 r. w sprawiewspólnotowego kodeksu odnoszącego się do produktów leczniczychstosowanych u ludzi.
Oceny tej należy dokonywać w świetle art. 28 i art. 30 TWE (swobodaprzepływu towarów) oraz w świetle art. 11 i 13 Porozumienia o EOG zdnia 2 maja 1992 r. Artykuł 28 TWE i art. 11Porozumienia o EOG stoją na przeszkodzie takiemu zakazowi w zakresie wjakim ma on zastosowanie do rozprowadzania wśród farmaceutów wykazównie zatwierdzonych produktów leczniczych, których przywóz z innegopaństwa członkowskiego lub państwa trzeciego będącego stronąPorozumienia o EOG jest dozwolony w drodze wyjątku, a które to wykazyzawierają wyłącznie informacje dotyczące nazwy handlowej, rozmiarówopakowania, dawek i ceny tych produktów leczniczych.
Tekst orzeczenia dostępny jest tylko w języku angielskim.